Mediamarkt

Gepubliceerd op 17 juli 2023 om 21:20

‘ik ben toch niet gek, of wel?’

 

Het is een donkere woensdagavond midden in december, mijn oortjes van Apple, bestemd voor mijn 13jaar oude IPod hebben het weer eens begeven. Uiteraard net 2 dagen na de termijndatum. Opdat ik nog recht had op restitutie. Mijn enige gedachten op dit moment is; Apple het is mooi geweest. Het is al het zoveelste paar dat sneuvelt binnen een paar maanden. Ik besluit via de mediamarkt nieuwe te bestellen. Mijn oog valt op in-ears van JBL. Voor €11,99, goedkoper ook nog en als het niks is, dan doet er een tegelwijsheid zijn intrede  ‘baadt het niet, dan schaadt het niet’. Ik bestel daarnaast, wellicht voor de laatste keer ooit. De gunstig geprijsde nieuwste FIFA voor de Xbox One. De volgende dag zouden beiden waren arriveren. Anno 2022 ook niet zo verrassend. Voor 22:00 uur besteld is de volgende dag in huis.

 

Donderdags krijg ik bericht. Mijn pakketje is afgeleverd bij de buren. Enigszins verbaasd neem ik dit bericht tot me. Een console-game en oortjes, kunnen makkelijk samen in een brievenbus enveloppe. Althans dat is gebruikelijk bij de mediamarkt. Deze ronde blijkbaar niet. Daar er niemand thuis was, haal ik in de avond mijn pakje op bij de buren. De buurman overhandigt me 2 dozen. Een van medium grote, de ander ter grootte van een schoenendoos. Enigszins verbaasd neem ik de dozen aan. Überhaupt dat het in een doos verpakt is, laat staan in 2.

 

Thuisgekomen pak ik de schoenendoos uit. De JBL oortjes en Fifa 23 voor de Xbox One zitten er in. Wat zou er dan in vredesnaam in de grote doos zitten? Toch enigszins nieuwsgierig maak ik deze ook open en ben verbaasd. Een Nintendo Switch en Mario Kart 8 voor deze Switch. Als ’s avonds mijn partner thuis is check ik het even, maar ook zij heeft niets besteld. Wat ik ook vreemd zou vinden, want dan had het in mijn account moeten staan.

 

Wat moet ik er mee doen? Het voelt niet goed. Ja de doos is aan mij geadresseerd. Er zit geen pakbon in, enkel een losse sticker. Vreemde actie van de mediamarkt als je het mij vraagt, maar ik vind zelf dat ik er goed aan doe om contact op te nemen met de klantenservice. Zij sturen letterlijk het volgende. ‘Breng het naar de dichtstbijzijnde vestiging’. Voor de goede orde dat is Venlo. Ja denk ik dan, jullie hebben ooit mediamarkt mania, maar dit is eerder mediamarkt mania-kaal. Ik stuur het volgende terug. Jullie probleem is nu mijn probleem en ik moet even 50x 2= 100 kilometer reizen om het pakje af te leveren.

 

Ik vraag ze of het wellicht mogelijk is een retourlabel te sturen. In het huidige tijdperk waar pakjes aan de lopende band gaan, lijkt me dit niet zo’n hele grote uitdaging. Helaas wel voor de mediamarkt. Ik kan geen retourlabel krijgen. Ik mag het op eigen kosten en met eigen risico terugsturen…. Oftewel mijn probleem wordt nog groter, want aangetekend een pakket sturen, loopt behoorlijk in de centen. En alleen maar omdat ik eerlijk wil zijn. Daar ik van mening ben dat iemand in Hypolitushoef, Franeker, Sittard of Tubbergen op een pakje zit te wachten wat verkeerd is geadresseerd, wil toch maar al te graag retourneren.

 

Met een uiterst smeekbede vraag ik nog eens of het maken een retourlabel toch net niet wat eenvoudiger is. Korte reactie, onze beste optie is al gegeven en dat is terugbrengen naar een fysieke winkel. Daar kan ik het mee doen.

 

Goed ik laat het erbij zitten. Ik weet 95 of wellicht 98 man op de 100 hadden nu gedacht stik er maar in. Ik houd het ding zelf, maar zoals gezegd mijn gevoel zei. Hij moet terug, maar dat doe ik als er gelegenheid voor is, of ik in de buurt ben. Haast zal het niet meer hebben.

 

Op een zaterdagochtend is het zover. Ik besluit naar Venlo af te reizen met het pakje. Ik loop de media markt binnen en wacht daar  rustig op mijn beurt. Blijkt een van de filiaalmanagers voor me te zijn. Ze verontschuldigt zich en hoort mijn verhaal mee aan. Gelukkig dat zij er stond, want als dat meisje aan de informatie balie het had moeten regelen, dan weet ik het ook niet. Met een hand op het pakje vertel ik bovengenoemde verhaal. Ze roept de ‘opper’ filiaal manager erbij en bedankt me 3 maal voor mijn eerlijkheid. Ze vraagt gelijk of ze iets kan doen en zeg haar dat ze dat zelf in te mag vullen. Ik krijg een waardebon die in de winkel én online te besteden is. Ik bedank haar vriendelijk en loop opgelucht en stralend de mediamarkt uit.  Voor mijn gevoel heb ik gedaan wat ik kon. Een verkeerd geadresseerd pakje zal nu hopelijk zijn bestemming vinden.

 

En ach, dat reisje Venlo was zo kwaad nog niet, bij de Jack & Jones Venlo bestond de eeuwige outfit deal voor slechts €110, waarna ik als een kind in de snoepwinkel ook nog even Sounds aandeed. Daar bemachtigde ik de recordstore day vinyl editie van Proof of Youth van the Go! Team voor de helft van de prijs. Tevreden stapte ik het station weer binnen. Een pakje lichter, een goed gevoel een mooi verhaal en ervaring rijker…. 

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb